Dankwoord voor onze wethouder Patrick Kiel

Politiek is een achtbaan. Ben je net bekomen van over de kop, ga je in een draai, achteruit, ondersteboven, vrije val, het lijkt net de politiek. Geen moment om even terug te kijken, volle snelheid vooruit. Voor jou verliep het niet anders. Nu op de drempel van je toekomst als ambteloos burger toch even terugkijken naar de afgelopen bijna 6 jaar…

© VVD Leusden

Zomer 2017 gestrikt als kandidaat-wethouder, 100% liberaal maar 0,0 politieke ervaring. Nou toen maar in de snelkookpan. Langs bij illustere politici in de regio om te proeven. 2018 de VVD weer op sterkte als tweede partij in de coalitie. Wethouder op je 44e. Uit de ICT-wereld in een half jaar in een compleet andere wereld maar razendsnel heb je de materie tot je genomen complimenten hoor.

Ik noem zo wat mijlpalen:

2020 Afronding renovatie Hamershof. Transformatie van kantoren naar woningen. Mooie voorbeelden Princenhofpark – transformatie Kastanjelaan. De Korf. Hangplek voor jongeren JOP. Sportief in actie bij opening BikePark Leusden. EZ warme banden met ondernemers. Ondernemerscongres. Inspirerend met Björn Kuipers en Annemarie van Gaal. Je bedrijfsbezoeken tijdens corona. Steunpakket. Geen ondernemer omgevallen tijdens corona.

Sociaal domein sterk opgepakt: jeugdzorg, campagne tegen armoede, geldloket, schuldhulpverlening, 50 mensen aan een baan. Altijd middenin de samenleving (dry january ondanks verlokking door de fractie), voorbeeldfunctie. 24/24 7/7 ben je wethouder. Wethouder sport openen Padelbaan Lockhorst met wedstrijdje Wim Vos, op de foto met kampioenen. Helaas zelf minder succesvol (foto met bult of dik ook met tennis??) maar daardoor wel inspirerend. Samen een mooi nieuw team opgebouwd, mooie fractie met veel talent en diversiteit

2021 lijsttrekker, super spannend. Maar viel mee het is Leusden. 2022 verkiezingen VVD verlies… door de put met je neus over de bodem! En weer opgestaan, meer verbondenheid gerealiseerd met ons team! Auw… en prachtig.

En steeds met gepaste humor iedere keer de raad meenemen.

Kroon op je werk vanavond het nieuwe beleidskader sociaal domein met, door en voor de samenleving , de sociale partners. Maar daar heb je gisteren in de krant al veren voor gekregen. Nota bene zelf kwam je die krant brengen, wellicht ligt daar een roeping?

En dan vergeet ik nog minstens de helft. Wellicht helpt de borrel straks.

Patrick we hebben je leren kennen niet zozeer als een politicus maar als een solide bestuurder met hart op de juiste plaats: voor de samenleving. Hét levende bewijs dat de VVD de meest sociale partij is. We hopen dat je een mooie baan vindt, daar waar je hart je brengt.

Patrick, namens de fractie, nieuwe en oudgedienden, kortom de hele VVD van Leusden heel hartelijk bedankt voor je inzet voor Leusden.

De VVD-fractie.