Bestuurswisseling

Op de buitengewone ledenvergadering van 1 april 2015 is er een nieuw afdelingsbestuur benoemd door de VVD-leden van Leusden. Het bestuur bestaat uit:
- Carol Lemmens als voorzitter
- Hendrik-Jan Slothouwer als vicevoorzitter
- Niels Dutij als secretaris
- Ludolph van Lynden als penningmeester.

Het bestuur bedankt de leden voor het in hen gestelde vertrouwen en zal vol positieve energie aan de slag gaan om haar taken te vervullen. Het bestuur ziet voor de komende periode belangrijke speerpunten:

Oprechte en warme binding met de leden en betekenisvolle ontmoetingen
Met en tussen de leden van VVD Leusden, met de VVD in omliggende gemeenten en landelijk, met andere partijen en bewoners van Leusden. Samen trekken wij op met de fractie om van de VVD als actieve club die midden in de maatschappij staat.

Groei van de VVD
Dalende ledentallen zijn niet alleen in Leusden, maar ook landelijk een trend. Wij zien het als uitdaging om die trend in Leusden ten positieve te keren. Het bestuur ziet het haar taak om samen met de fractie meer kleur en profiel te geven in Leusden. Niet als “tegenpartij”, maar als partij die visie en leiderschap toont en een vaste waarde is in het politieke landschap. Een partij die belangen weet te verbinden. Wij als bestuur willen daarbij ondersteunend zijn aan de fractie om haar rol goed te kunnen invullen en successen te boeken in de politieke arena. Daarnaast willen wij met jullie proberen ons enthousiasme voor de VVD ook over te brengen op nieuwe leden.

VVD weer aan de bestuurstafel
In het college hebben wij meer te zoeken dan in de oppositie. Dat is een plek die wij moeten verdienen en dat doe je door resultaten te boeken. Het primaat daarvoor ligt bij de raadsfractie, maar wij geloven erin dat wij kunnen ondersteunen. Enerzijds om hen te faciliteren bij het organiseren van events, maar ook als klankbord en strenge vriend bij complexe dossiers, waarbij een blik van buiten louterend kan werken. Daarnaast zullen wij ons inzetten om de input van het landelijk bestuur en KC bestuur te vertalen naar Leusdense grond en de fractie te voeden met deze inzichten.

Vol enthousiasme gaat het bestuur het liberale geluid luid laten horen binnen en buiten Leusden!