VVD weer grootste partij in Leusden

De VVD Leusden is buitengewoon verheugd dat de meeste kiezers in Leusden op de VVD hebben gestemd bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten van Utrecht. De voorlopige uitslag laat zien dat de VVD met 21.1 % de grootste partij is, op enige afstand pas gevolgd door D66 (16%) en CDA (15,6%). Zie www.leusden.nl voor een volledig overzicht van de uitslag.

Maar liefst 2.829 Leusdenaren hebben een stem uitgebracht op een van onze kandidaten. Dat is 21,1% van de uitgebrachte stemmen. Als je dat bekijkt ten opzichte van de partijen die momenteel in de gemeenteraad van Leusden zitten, zou de VVD op 6 zetels uitkomen (nu 4).

Lokaal hebben vele vrijwilligers daaraan bijgedragen, door als VVD goed zichtbaar te zijn: bij de aftrap van de campagne, bij het bezoek van de VVD-bustour aan Leusden, bij de verkiezingsmarkt op de Hamershof en door het plakken van verkiezingsposters. Waarvoor dank!

De VVD in Leusden wenst lijsttrekker Arthur Kocken en zijn nieuwe fractie veel succes in de komende periode.

Landelijk gezien verliest de VVD weliswaar zetels in de Eerste Kamer, maar we zijn nog steeds de grootste partij! Dat betekent toch dat de VVD-koers gewaardeerd wordt. Wij wensen minister-president Mark Rutte en zijn ministersteam veel succes bij het voortzetten van zijn beleid.

Bij de verkiezingen voor het bestuur van het Waterschap Vallei en Veluwe behaalde de VVD een eervolle tweede plaats met 18,1% van de stemmen. Nog niet bekend is het aantal stemmen dat onze lokale kandidaat Ton Voortman heeft binnengehaald.

Kiezers, hartelijk bedankt!