Verkoop voormalige gemeentewerf Hamersveldseweg

De gemeenteraad heeft onlangs besloten om de voormalige gemeentewerf op de Hamersveldseweg te verkopen op basis van een publiek programma van eisen. Het is de bedoeling dat er allerlei maatschappelijke en/of sociale activiteiten gaan plaatsvinden op het perceel dat voor een deel ook nog aan de Groene Belevenis wordt verhuurd.

De VVD is er voorstander van dat dit terrein met gebouwen wordt verkocht. Het terrein is namelijk geen essentieel gemeentelijk vastgoed en de opbrengst hebben we nodig om de gemeentewerf bij de milieustraat op ’t Spieghel in te laten trekken.

De VVD maakt zich echter zorgen over het zeer beperkende programma van eisen dat bij de verkoop van de voormalige gemeentewerf. Wij vrezen dat de opbrengst niet hoog genoeg is en dat tevens het maatschappelijk nut van het perceel op de lange termijn niet goed genoeg geborgd is. De VVD heeft daarom dan ook tegen dit voorstel gestemd.