Reactie VVD op de commotie rondom de Avondvierdaagse

Rondom de Leusdense avondvierdaagse is dit jaar veel ophef ontstaan. De VVD betreurt alle commotie over een sportieve activiteit die enkel vreugde teweeg hoort te brengen. Voorop staat dat het beeld dat in de lokale en landelijke media is geschetst, géén recht doet aan de inzet van alle vrijwilligers die de Leusdense avondvierdaagse al 25 jaar tot een feest maken. Daarnaast nemen we nadrukkelijk afstand van het feit dat sommigen zelfs zijn bedreigd. Ook dit jaar hebben onze kinderen de wandeltocht met plezier en succes gelopen en onze dank daarvoor is groot.

De VVD heeft in de raadsvergadering van 9 juni vragen gesteld over de gang van zaken en met diverse betrokkenen gesproken. Wij stellen vast dat wat er gebeurd is, verschillend wordt beleefd, maar desondanks gaat wij ervan uit dat eenieder vanuit de beste intenties heeft gehandeld.

Met dit gegeven kijken we graag vooruit. Het is voor heel Leusden van belang dat de jaarlijkse avondvierdaagse wordt voortgezet en dat iedereen daaraan mee kan doen. We hopen dat de burgemeester erin slaagt de continuïteit van dit leuke evenement te borgen en dat alle betrokkenen tot een goed gesprek kunnen komen. Onze kinderen zijn de toekomst en ze verdienen een goede avondvierdaagse, ook in 2017!