VVD Leusden zet zich in voor behouden van AFAS!

De VVD-fractie heeft op 18 april vragen gesteld aan het college over de ontwikkelingen met betrekking tot AFAS. De VVD ziet de ontwikkeling van AFAS als groot belang voor Leusden. AFAS voorziet niet alleen in een aanzienlijk aantal arbeidsplaatsen, maar heeft ook een grote sociale betrokkenheid in Leusden getoond. Wij steunen dergelijke bedrijven, Leusden zou dergelijke bedrijven juist moeten faciliteren. Als AFAS zich niet verder kan ontwikkelen, dan is het niet zeker dat dit bedrijf in Leusden gevestigd blijft.

In verband daarmee heeft de VVD Leusden de volgende vragen aan het college van B&W:

1. Wat zijn de stappen die het college nog gaat ondernemen om ervoor zorg te dragen dat de ontwikkeling van AFAS mogelijk wordt?

2. Kunt u aangeven, welke formele beslissingen er in de voorbereiding nodig zijn en welke daarvan moeten worden genomen, vóórdat de provincie met haar inpassingsplan komt?

3. Kunt u het tijdspad hiervan geven, inclusief reserves in de doorlooptijd, kritiek pad, eventuele (mogelijke) knelpunten en kritische activiteiten?

4. Kunt u aangeven, welke risico’s er hierin (nog) spelen en welke beheersmaatregelen het college hierop toepast?

Wij kijken uit naar de antwoorden van het college van B&W op deze vragen. Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend voor u in de gaten!